【#星期六問責】梁志祥 羅健熙
2021-05-15

立法會三讀通過有關公職人員宣誓的條例草案,規定區議員需要宣誓擁護《基本法》及效忠特區,條例將於今個月21日刊憲並生效。

多名議員早前關注,若律政司就違誓提出訴訟,相關議員便須即時停職,直至法庭有最終決定。民建聯立法會議員梁志祥表示,懲罰違反誓言的議員並解除其職務是合情合理,但認為議員需主動提出上訴才能獲暫緩執行「有啲唔係咁理想」,「如果你本身係好有錢嘅人,咁就唔大問題;或者你宜家係好窮嘅人,可以喺法律上同政府有持久嘅爭鬥,否則上訴是困難的」。他又指,雖然條例有機制加快法律程序,但「作為公職人員喺咁重要嘅事情,自己要檢點啲,唔好隨便發表令自己身陷險境嘅言論,否則可能被DQ就相當麻煩」,強調制度無問題。

民主黨主席羅健熙表示,相關規定「奇怪」及不符合「無罪推定」原則,又指立法會本來有機制處理褫奪議員資格,但現在「政府有佢嘅權力去停止你嘅職務,唔畀你去做,喺一個公信力咁低嘅情況下,呢個情況更嚴重」,令人失去信心,「本身已經無乜公信力嘅政府,本身已經唔係好得到人信任嘅律政司、仲得到咁大嘅權力,將人民選出嚟嘅代表停職,又一次將市民聲音擺喺政府之下」。

羅健熙又說,條文列出負面清單,部分條文語焉不詳,例如「作出損害香港整體利益的行為」、「尋求外國政府或組織干預特區事務」,容易用不同方法解讀,認為涉及犯法的條文應該寫得更清楚,目前條例存在疑惑,令人有對付民主派的觀感。

梁志祥表示,條例的正、負面清單詳述相關行為,公職人員更容易明白應該做及不做的行為,認為有關損害香港利益的行為清楚明白,例如過往在議會發生過阻礙開會,均是損害香港的利益。

 


星期六問責】

香港電台第一台FM92.6 - 94.4 

逢星期六08:00 - 09:00

主持:陳亮均、高福慧
編導:王磊、何立彥
​監製:蕭洛汶

專題分類:新聞熱話

最新專題